Hogy volt!

Általános

Forrás: Szt!mpank

Pontosan meg tudom határozni, mi volt, ami arra késztetett, hogy sok halasztgatás, tervezgetés, és félkész cikktorzók után billentyűzetet ragadjak: a szombat.

Na persze nem a nap ideája, nem is Szombat, a totem (vagy az elcsúszott bennszülött), nem: szombaton rendezték előbb a második HoldfényCont, majd az első Anakronista Estet. Valószínűleg külön-külön is elég lett volna a két rendezvény, a nagyszabású és a családias, de így semmiképp nem menekülhettem.

El vagyok maradva, ha azt hiszem, az utcán még mindig menőbb focis pólóban mászkálni, mint klingonosban? Hogy a fura kockákat nem csak a kaszinóban nézik ferde szemmel? Eddig nem gondoltam volna, hogy egyáltalán ennyi geek akad Budapesten, hátha a megítélésben is tévedek? Vagy ez még picit odébb van?

Forrás: Yuriko blogja

Hát itt nem néztek ki senkit, az biztos. Megvan az az érzés, amikor rájössz, hogy hiányzott valami, de eddig nem is tudtál róla? Na, ez ilyen volt nekem. Az, hogy rohamosztagos, na’vi vagy Madárijesztő volt valaki, csak hatalmas mosolyt és fényképezőgépeket csalt elő, furcsálkodó pillantást vagy lebiggyesztett ajkat sehol.

És persze mindenki meg akarta osztani a másikkal a saját bolondériáját, mert hát azért van itt az ember, hogy nyisson a többi hasonszőrű felé. A terepasztalosok lelkesen magyarázták, hány kockával kell lecsárdzsolni1 az ellenfelet. A kisszínpadon egymásnak adták a mikrofont a trekkie-k, a szerepjátékosok, a steampunkok, a nagyteremben folymatos AMV (anime music video, csak mert egész sokáig én sem tudtam) vetítés ment. Az emeleten rajzsarokban jöhetett rá bárki, hogy valójában mennyire nem tud rajzolni (gyorsan ott is hagytam) – mintegy vigasztalásképp a büfé ingyen mangával szolgált a babzsákokhoz. Zajlott az élet.

Forrás: Szt!mpank

Ezután a már említett steampunkosok szervezte Anakronista Esten  jól esett egy kicsit lassabb tempóra váltani. Felolvasóesttel indult az összejövetel, és egy óráig egy irányba vigyorogtam, annyira bejött. Mi lett volna, ha – tette fel a kérdést magának mindegyik szerző – nagy verseink picit más kulturális hatás alatt készülnek? Elfogult vagyok, imádom az irodalmi gondolatkísérleteket, de szerintem bárki érdekesnek (és sokszor mulattatónak) találhatja a természetfelettivel átitatott Beszterce krónikájának töredékét, vagy a verset egy gőztyúkhoz, írta Majdhogynem-Petőfi Sándor.

Egyszóval remek élmény volt. Ezúton köszönöm mindenkinek, aki a szervezésében részt vett. Most pedig hivatalosan is irigylem a nyugatot azért, mert nekik gyakorlatilag havonta van ilyen. Pukkadjanak meg.

1 Csárdzs vagy Csárzs? Melyiktől kapna kisebb agyérgörcsöt Krúdy?

Hogy volt!” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

