Winter is here

Általános

Boromir! Ja, bocs, nem

Közeleg a tél. Amerikában ma, nálunk példátlan gyorsasággal holnap este (kódolatlanul, hozzátenném) sugározza az HBO a Trónok Harca premierjét. És a könyv minden rajongója tűkön ülve várja, remélve, hogy az adaptáció felér a könyvekhez. Lelőhetem a poént? Fel.

Történt ugyanis, az HBO szervezett egy prremier előtti vetítést a sorozat első két részéből pénteken. És történt aztán, hogy nyertem1 a vetítésre két jegyet. Történt ennek okán, hogy kézen fogtam barátnőmet, aki eladdig semmit tudott a könyvekről-sorozatról, és elbaktattunk a vetítésre. És mindketten el voltunk mosva, annyira jó volt.

Ebből nem az a fontos rész, hogy nekem tetszett a sorozat, bár a maximalista rajongó elégedettsége is fontos lehet. Mégis, sokkal többen vannak, akik nem olvasták a könyveket, nem tudják mi ez, és számukra nem elég az “úúú Winterfell bááááz”-faktor. Itt az a lényeg, hogy gyakorlatilag nulla fantasy-háttérrel rendelkezők számára ugyanolyan meggyőző az, amit a csatorna itt képernyőre varázsolt. Az első -elég horrorisztikus – pillanatban beszippant, és nem enged el. Olvastam a könyvet, tudtam mi fog történni, mégis, vannak jelenetek, amikbe még most is beleborzongok, és tudom, hogy ahogy újra és újra meg fogom nézni őket, ugyanekkora hatással lesznek rám. El sem tudom képzelni, hogy mennyivel nagyobbat üthetnek elsőre.2

Nem szeretném tovább ragozni, a sorozat rajongók és Martin-szüzek számára is lenyűgöző lesz. Olvastam azonban egy nyugtalanító dolgot egy blogger tollából nemrég. Belegondolt ugyanis, hogy a sorozat mi mérhetetlen összegbe került és kerül a csatornának, és mekkora bevételt kell termelnie. Szép szlogen, hogy itt minden eszközt, jelmezt, díszletet kézzel, mesteremberek segítségével készítettek, de ez elképesztően sokba kerül. Úgyhogy hiába láttam, és hiába nem Magyarországon fog állni vagy bukni a sorozat sikere, hétfőn én biza ott fogok ülni a tévé előtt, és eggyel emelem a nézőszámot. Ha gondoljátok, tartsatok velem, azt ugyanis – és ezt most teljesen őszintén mondom – garantálom, hogy nem lesz ennél jobb műsor, amit nézhettek aznap este.

Közeleg a Tél. Remélem, sokáig fog tartani.

1Vigyázat, kitörő öröm következik: HAH! HA-HA-HAAA! Köszönöm.
2Azoknak, akik olvasták: igen az első cliffhanger pontosan ott van, ahol gondoljátok. Igen, ott. És… hű.

Vélemény, hozzászólás?

